دومین فارسی ::: نمایشگاه مجازی ایران

ساموئی
ساموئی بانکوک پاتایا دوربین عکاسی خرید اینترنتی
تايلند-هتل نمايشگاه-مجازي هديه-تبليغاتي فروشگاه-الکترونيک فروشگاه-اينترنتي
خريد-اينترنتي نمايشگاه-تخصصي مالزي-سنگاپور تحصيل-مالزي اقامت-مالزي
تور-نوروزي پوکت کانادا سامويي پاريس
بارکد ميکاپ مدل-ميکاپ يخچال-فريزر دوربين-عکاسي
دوربين-فيلمبرداري تلفن-سانترال مايکروفر تور-آفريقا تور-مراکش
تور-انگلستان کارت-صدا کارت-گرافيک برزيل جراحي-زيبايي
جراحي-سينه تور-ايتاليا جراحي-زيبائي جراحي-پلاستيک جراحي-بيني
ليزيک بارکدخوان جزيره-کيش قيمت ارمنستان
پکن شانگهاي مارماريس آنکارا تردميل
پاتايا مالزي پاتايا آنتاليا تايلند
توراروپا تورتايلند کيش تورچين تورآنتاليا
تورمالزي گوانگجو تور-خارجي بليط اندونزي
ويتنام پوکت نيکون دوربين سفر-دبي
سنگاپور مالزي-سنگاپو پاتايا-پوکت دبي-تور تور-فرانسه
سامويي کفپوش-پارکت نما-ساختمان معماري-داخلي درب-اتوماتيک
تور-پاتايا تور-آنتاليا تور-اروپا تور-مالزي تور-ترکيه
تور-چين تايلند-تور ويزاي-تحصيلي مايو کوهنوردي
تور-برزيل تور-هند تور-تايلند آفريقاي-جنوبي کازابلانکا
تور-کيش تور-قشم قونيه طبيعت اقامت-دبي
ويزاي-دبي ويزاي-چين ويزاي-کار مدل-لباس لباس-شب
لباس-زير تور-روسيه چرخ-خياطي خارجي-تور تايلند-هتل
تور-مشهد تايلند-پاتايا تايلند-بانکوک بلغارستان مزايده-مناقصه
روماني قيمت-موبايل قيمت-نوت-بوک قيمت-لپ-تاپ چاپ-ديجيتال
بارکد پرينتر سي-دي سي-دي-خام چاپ-افست
مد-لباس لباس-زنانه طاهاگشت لباس-شب
Custom Search

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۶, شنبه

فواید گیاه آلوورا

ایران صدا: گیاه آلوورا با مبنای رویش در آفریقا که به زبان فارسی " صبر زرد " نامیده می شود از سالیان دور در جهان برای درمان انواع بیماری از جمله سرطان مورد استفاده قرار می گرفته است. مصارف عمومی آلوورا غالبا در تهیه کرم های موضعی است و در حفظ رطوبت پوست در پوست های خشک، کمک کننده است. بعلاوه ترکیبات آن در بهبود آثار سوختگی و اثرات ضد التهابی مفید است. / گروه دانش و فناوری

آلوورا نام گیاهی است از راسته مارچوبه ای ها، تیره سریشیان. این گیاه بومی آفریقای شمالی است. صبر زرد، بی ساقه است. البته برخی از آنها دارای ساقه ای بسیار کوتاه هستند. این گیاه 80 تا 100 سانتی متر رشد می کند و از طریق پاجوش تکثیر می شود.
برگهای آن نیزه ای کلفت و گوشتی با لبه های دانه دار است و رنگ آن سبز خاکستری می باشد. گلهای آن بر روی
سنبله ای می روید که گاه تا 90 سانتی متر درازا دارد.
هر کدام از گلهای آن آویخته است و دارای لوله ای 3-2 سانتی متری می باشد. صبر زرد را از دیرباز در مناطق خشک و گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان، هم به عنوان گیاه زینتی و هم گیاه درمانی کشت می کنند.
مصارف عمومی آلوورا غالباً در تهیه کرم های موضعی است و در حفظ رطوبت پوست در پوستهای خشک کمک کننده است. بعلاوه ترکیبات آن در بهبود آثار سوختگی، اثرات ضد التهابی و کاهش اسکار ناشی از زخمها مفید است.
فواید گیاه صبر زرد بر روی پوست شامل :
1- مفید برای پوستهای خشک
2- کمک در بهبود سوختگی، گزش حشرات، تاولها و واکنشهای حساسیتی
3- کمک به حفظ سلامت پوست
4- کمک به حفظ قوام پوست
5- روغن آلوورا می تواند پوست خشک را براق و درخشنده کند.
6- کمک به درمان اگزما، سوختگی، پسوریازیس، التهابهای پوستی و زخمها
7- کاربرد عالی در حفظ رطوبت پوست و افزایش خاصیت انعطاف پذیری با اکسیژن رسانی به سلولهای که باعث افزایش استحکام و قدرت بافت سازی می شود.
8- عصاره آن در محصولات آرایشی به عنوان کرمهای ضد چروک، ماسکهای پوستی، رژلب استفاده می شود.
9- کمک به جلوگیری از پیری پوست
10- کمک به برطرف کردن لکهای تیره پوست
این گیاه در ساخت ژل - کرم، نوشیدنی، کپسول، محلول و عصاره مفید است. آلوورا شامل 75 ماده مغذی مثل ویتامین ها، شکر، کلسیم، سدیم، نیتروژن، آمینواسید، آنزیم، اسید و مواد معدنی است.
تاریخچه گیاه آلوورا و اثرات دارویی آن به 6 هزار سال قبل باز می گردد. از گذشته های دور ژل این گیاه برای درمان زخمهای عفونی و ترمیم سوختگی و بریدگی مورد استفاده قرار می گرفت و با پیشرفت علم داروسازی و شناخت خواص دارویی در نیمه دوم قرن بیستم ماده مسهل خاص از برگ آلوئه ورا شناخته شد و سالیان طولانی این گیاه برای استخراج مسهل قوی آن در جزایر کارائیت به طور مصنوعی کاشته می شد. آلوورا صرف نظر از مصرف گسترده در کلیه مواد آرایشی بهداشتی و داروهای ترمیمی، جایگاه مصرف وسیعی را در نوشابه ها و مواد غذایی به خود اختصاص داده است. آلوورا گیاهی است که برای ماندن و رشد کردن به حداقل آب نیاز دارد و در خاک های شور و ساحلی به آسانی رشد و پرورش می کند و نسبت به حشرات و بیماری بسیار مقاوم است. تکثیر آلوورا به صورت تولید خودجوش و بذر است و در بسیاری از موارد هر بوته تا 10 پاجوش در بردارد. آلوورا گیاه پایدار و چندین ساله است و هر سه ماه یکبار می توان از هر بوته سه تا چهار برگ کناری برداشت و برای استخراج محصول در کارخانه ها مورد استفاده قرار داد. خواص متعدد دارویی شناخته شده در آلوورا سبب شده است که آن را گیاه قرن بیستم بنامند.
مصرف آلوورا در طب سنتی تاریخچه ای طولانی دارد و میلیونها انسان در سراسر جهان آلوورا را به عنوان ماده مؤثر و اصلی کمکهای اولیه در خانه نگهداری می کنند.
آلوورا دارای حدود 200 ماده مؤثر است که مواد آرایشی بهداشتی غذایی و نوشابه ها بزرگترین بازار بین المللی مصرف این گیاه به شمار می آید. کشورهای کره و ژاپن قدیمی ترین مصرف کنندگان آلوورا در طب سنتی خود هستند و در کره ژل آلوورا با غلظت 99 درصد مصرف می شود. این وضعیت در سنگاپور و مالزی نیز گسترش یافته و استرالیا نیز بالاترین مصرف آلوئه را دارد و با حضور ژاپنی ها در استرالیا بازار مصزف نوشابه های آلوئه گسترش یافته است. مواد آرایشی طبیعی چهار درصد از 16 میلیارد دلار بازار مواد آرایشی را در اختیار دارد و تولید آنها سالانه 12 تا 15 درصد افزایش می یابد که 3 برابر رشد توسعه سایر صنایع است. نوشابه های حاوی ژل آلوورا در فروشگاههای عرضه کننده ارائه می شود که دارای طعم و رنگهای متفاوت است...
درباره فواید گیاه آلوورا، از زبان دکتر جوان، کارشناس حوزه بهداشت و درمان بشنوید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر